Manwoman

Tysiące produktów i setki marek w jednym miejscu

Koncepcja projektu zakładała stworzenie strony z myślą o wszystkich miłośnikach mody. Ogromnym udogodnieniem jest w tym przypadku dostęp do najpopularniejszych oraz najbardziej pożądanych marek na rynku. Na wyciągnięcie ręki klient ma dostęp do wielu sklepów. Promocje, inspiracje i produkty wpisujące się w najnowsze trendy modowe - wszystko dostępne jest w jednym miejscu. Ponadto stworzony przez nasz zespół system pozwala na sprawne zarządzanie ogromną ilością informacji na temat produktów.

Wyzwania

Prace nad projektem rozpoczęliśmy od określenia celów strony. Naszym zadaniem było uruchomienie platformy, która będzie odpowiednio zoptymalizowana.

  • Głównym założeniem było utworzenie kilku dobrze działających sieci afiliacyjnych, które zgromadzą w jednym miejscu setki sklepów, tysiące marek i miliony produktów.
  • Realizacja wyżej przedstawionej koncepcji wiązała się z przygotowaniem miejsca, w którym będzie odbywało się zarządzanie wszystkimi produktami.
  • Dążyliśmy do tego, aby możliwa była ciągła aktualizacja stanów, a wszelkie zmiany zachodzące w tym obszarze nie generowały żadnych komplikacji.
  • Bardzo ważna była struktura SEOfriendly - na której dość mocno się skupiliśmy.
  • Pracowaliśmy nad możliwością tworzenia kategorii wirtualnych, co przekładało się na opracowanie rozbudowanego katalogu produktów.
  • Naszym celem było opracowanie tagów produktów, które wprowadziły nowe możliwości w zakresie grupowania asortymentu.
  • Ostateczny punkt stanowiło połączenie wszystkich założeń i osiągnięcie odpowiedniej szybkości strony podczas jej przeglądania, co przy tak dużej bazie produktowej stanowiło prawdziwe wyzwanie.

Proces

Cały proces przygotowania platformy bazował na uzgodnieniu z klientem jego oczekiwań. Na tej podstawie ustaliliśmy główne punkty, które stały się dla nas wyznacznikiem do podjęcia dalszych działań.

Zdecydowaliśmy, że panel administracyjny będzie oparty na Ruby on Rails oraz Elasticsearch, co zapewni odpowiednia funkcjonalność. Pierwszy projekt w wersji MVP przedstawiliśmy klientowi po 2 miesiącach. Proces przygotowania strony został podzielony na 4-tygodniowe sprinty, dzięki czemu działania podejmowane przez naszych specjalistów były elastyczne, a jednocześnie cały czas mieliśmy stałą kontrolę nad poprawnością kolejnych czynności.

Kolejnym etapem było stworzenie dodatkowej aplikacji frontendowej opartej na React.js. Jej wdrożenie zapewniło maksymalną szybkość ładowania się strony.

Wszystkie technologie zastosowane w procesie przygotowania platformy przełożyły się na najwyższą wydajność aplikacji - zarówno frontendowej, jak i backendowej - niezależnie od bardzo dużej ilości produktów.

Rezultat

Zastosowanie wybranych przez nas technologii umożliwiło osiągnięcie celów, które założyliśmy na początku naszych działań.

Wprowadziliśmy rozwiązania, dzięki którym:

  • powstały prężnie działające sieci afiliacyjne z szerokim wyborem marek, sklepów i produktów - dopasowanych do każdych potrzeb,
  • stworzyliśmy panel administracyjny, dzięki któremu w prosty sposób można zarządzać każdym produktem z jednego poziomu,
  • przygotowaliśmy system, który umożliwia szybką aktualizację stanów,
  • powstały kategorie wirtualne i tagi produktów, dzięki którym kategoryzowanie produktów stało się szybkie i niezwykle łatwe,
  • wprowadziliśmy strukturę SEOfriendly - dzięki której serwis ma potencjał na uzyskanie wyższych wyników organicznych w wyszukiwarkach internetowych.

Podsumowaniem naszych działań była optymalizacja platformy pod kątem szybkości jej przeglądania przy ilości informacji, które zostały na niej zgromadzone.

O projekcie

Wprowadzenie nowoczesnych technologii przełożyło się na stworzenie funkcjonalnej platformy zakupowej. Poniżej przedstawione zostały najważniejsze elementy, które cieszą się zainteresowaniem klientów i sprawiają, że strona manwoman dobrze notuje na tle konkurencji rynkowej.

text

Różnorodność sklepów, marek i produktów w jednym miejscu

Szeroki wybór produktów został zapewniony klientom dzięki dostępności wielu sklepów i marek na jednej stronie. Bogata oferta zróżnicowanego asortymentu dotyczy zarówno odzieży damskiej, męskiej, galanterii skórzanej, jak i akcesoriów dodatkowych. Jedna platforma odpowiada na wszystkie potrzeby zakupowe, a sam asortyment jest cały czas aktualizowany.

text

Filtry wyszukiwania

Filtrowanie produktów jest jedną z najważniejszych funkcji sklepu internetowego. To ona zapewnia klientowi wygodę wyszukiwania produktów, które go interesują. Zaawansowana filtracja uwzględnia takie kwestie jak kategorię produktu, kolor, cenę, markę, czy sklep. Konkretne produkty można wyszukiwać również po tagach produktów. Sam moduł odpowiadający za filtrację asortymentu jest bardzo czytelny i prosty w obsłudze, dlatego jego obsługa nie stanowi dla klienta żadnego problemu.

text

Blog z wieloma inspiracjami Aktualizowany na bieżąco blog jest uzupełnieniem platformy. Stanowi doskonałe źródło informacji dla klienta. Przybliża znane marki, przedstawia wykorzystanie produktów, inspiruje i wprowadza w aktualne trendy. Wpisy blogowe są przygotowywane w czytelny dla użytkownika sposób, a ich dodatkowe elementy - linki, czy zdjęcia opisywanych produktów - sprawiają, że możliwe jest przejście do karty produktu i zapoznanie się z jego opisem i ceną. textng)

eCommerce Rising Stars Stworzenie funkcjonalnej i odpowiednio zoptymalizowanej platformy było dla naszego zespołu wyzwaniem, z którym doskonale sobie poradziliśmy. Podjęte przy powstawaniu ManWoman działania wpisały się w trendy tworzenia stron www. Wszystkie zastosowane przez nas rozwiązania przyczyniły się do tego, że serwis znalazł się w rankingu eCommerce w Polsce 2019 przygotowanym przez Senuto. Działający od 2018 roku marketplace modowy otrzymał pierwsze miejsce w kategorii eCommerce Rising Stars. Pełny raport Senuto

Technologie

Użyte technologie

Wszystkie działania podejmowane w ramach przygotowywania platformy zostały oparte na nowoczesnych, zaawansowanych technologiach. Dzięki nim możliwe było dopasowanie strony do oczekiwań klienta, czy odbiorców witryny, jak i zoptymalizowanie jej pod kątem wyszukiwarek internetowych.

Ruby on Rails

Ruby on Rails

ElasticSearch

ElasticSearch

Opinia inwestora

Robert Niechciał

Robert Niechciał CEOManWoman

Przygotowanie platformy opierającej się na marketingu afiliacyjnym jest zadaniem wymagającym starannego przygotowania, a przede wszystkim doświadczenia i jego umiejętnego wykorzystania. To właśnie te aspekty zadecydowały o współpracy z Projets. Komunikacja od samego początku przebiegała bardzo sprawnie. Nowoczesne i funkcjonalne rozwiązania zaproponowane przez Projets zostały dopasowanych do wszystkich oczekiwań. Polecamy Państwu współpracę z tym zespołem specjalistów w swojej dziedzinie.